idah89

Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

Tack

Av ida samuelsson - 21 mars 2015 21:07

trodde aldrig att jag skulle få en sådan här respons, jag tackar er alla något enormt mycket! Som sagt förra inlägget var ju lite om hur de var när Prinsen kom in i våra liv!
Dagarna flöt på som vanligt! Och många saker har vi kvar att jobba med.
Visst att diesel inte tycker om barn men man måste välja att börja arbeta med de! Jag har bollat så otroligt mycket med många människor som säger gör såhär o såhär. Visst jag tar till mig men gör på mitt egna sätt! Jag ger Deisel kärlek o tryggheten igen. Men för att visa honom att jag menar de jag dagligen talar om för honom. Han vet att i mitt o sambons hem o närhet är de inget som kan skada honom!
Men de som gjorde mig extra lycklig o stolt var nu i veckan då jag fick besök av två små urgulliga tvillingar, och diesel bara pussar dem på händerna o sen låter dem vara!
Innan flög han emot o högg mot barn o visade tydligt att han inte kunde lita på dem, och som sagt de är så förståligt! Vi har även märkt att han är osäker i stadsmiljö o blir lätt uppstressad så vi har även valt att börja arbeta försiktigt med de!
De han fixade galant var zoo affären i Vimmerby där dem har en papegoja som pratade o visslade, diesel satte sig bara ner o började gny, det var inget "jag ska döda dig" utan de var mer "hej kompis, ska vi diskutera o se vem som vinner"! Haha

Men något som verkligen har stört mig är dem som sagt att han borde avlivas! Man avlivar inte ett djur utan att man inte ens försökt komma underfull med vart problemet ligger, jag tror ni är många som håller med mig i detta påstående!
Men du mördar väl inte ditt egna barn för att han/hon mobbar någon i skolan, eller misshandlar någon!
Alla djur o människor har rätt till en ärlig chans även om vägen till stabilitet är lång!

Jag är bara så fruktansvärt glad att jag fått min chans att ha diesel vid min sida

Diesel kom nyss ut i köket med min filt hängandes över ryggen och såg ganska sugen ut på min nutellamacka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida samuelsson - 23 mars 2015 14:11


gårdagen var något speciellt, Diesel for på träning o var borta några timmar! Kvar här hemma blev jag och Mirja! Tror inte alls det uppskattades från Mirjas sida då hon låg vid ytterdörren o pep i över en timme, till slut gav hon upp o gick o lade ...

Av ida samuelsson - 22 mars 2015 13:01

upptäckte redan i morse efter nattens tunga timmar att båda mina hundar är lyckliga tillsammans Om dem tyr sig till varandra och dem båda peppar varandra så tar jag de som lycka, speciellt när Mirja ska tvätta diesel och diesel tycker att nu Mirja...

Av ida samuelsson - 21 mars 2015 14:21

Det var såhär det hela började, jag har sen 2 år tillbaka haft min lilla Mirja gåendes vid min sida, jag märkte på henne att hon inte ville vara en ensam hund då hon började bli så uttråkad! Så jag bestämde tillsammans med min underbara sambo att vi ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards